Bu da Nasıl Bir Sebze Böyle?



Bugün alışverişte daha önce hiç görmediğim bu sebze ile tanışma şerefine nail oldum, daha doğrusu olduğumu sanıyordum ki bunun eski dostum kertenkele, yani balkabağının amcasının kızı olduğunu öğrendim eve gelip biraz araştırınca. Yani Патиссон adındaki bu sebze bir tür sıradan balkabağıymış Wikipedia'ya göre. Ama ne güzel değil mi, çiçek gibi resmen. Doğa, sanat eserlerine, yaratıcılığa inanılmaz bir ilham kaynağı! Bu arada yine wikipedia'ya göre bu ilginç kabak türü, kabakla aynı şekilde haşlanarak ya da kızartılarak yapılıyormuş ya da turşusu kuruluyormuş. Fiyatı da çok ucuz, kilosu Aşan(ашан )'da  34 ruble, yaklaşık 2 lira. Ben ne mi yapacağım, bakalım kısmet artık, önce güzelce soymayı becerebileyim de hele bir, ne yapacağımı ondan sonra düşünürüm! Bu arada merak edenler için özellikle potasyum yönünden zengin bu sebzenin 100 gr'mındaki vitamin değerleri aşağıda yer alıyor.




Kalori: 19.4 (
kcal)
Protein: 0.6 (g)
Yağ: 0.1 (g)
Karbonhidratlar: 4.3 (g)
Lif: 1.3 (g)
Organik asitler: 0.1 (g)
Su: 93 (g)
Mono ve disakkaritler: 4.1 (g)
Kül: 0.7 (g)
Vitamin PP: 0,3 (mg)
Vitamin B1 (tiamin): 0.03 (mg)
Vitamin B2 (riboflavin): 0.04 (mg)
Vitamin C: 23 (mg)
Vitamin PP (Niatsinovy ​​eşdeğeri): 0,3996 (mg)
Kalsiyum: 13 (mg)
Magnezyum: 26 (mg)
Sodyum: 14 (mg)
Potasyum: 203 (mg)
Fosfor: 12 (mg)
Demir: 0.4 (mg)



Kaynaklar: 

4 yorum:

Yasemin dedi ki...

Ha! ben de birkaç kere yemiştim bu sebzeden yapılan yemekleri. Aslında balkabağı değil de, bildiğimiz kabak tadında neredeyse.
Bir de şimdi aklıma geldi: biz onu temizleyebilmek için önce dilimlere kesmiştik diye hatırladım... :)

Nesibe dedi ki...

Pişirdikten, hatta yedikten sonra ki yorumunu merak ettim Ayşe'cim.

Nesibe dedi ki...

Pişirdikten, hatta yedikten sonra ki yorumunu merak ettim Ayşe'cim.

Ayşe Gençer Memiş dedi ki...

Kabağı pişirmek ve yemek bana nasip olmadı, İstanbul'a giderken anneciğime götürdüm. Ama Yasemince nasıl temizlemesi gerektiğini senden aldığım yardımla tarif ettim.
Ablacım annemi bir arayıp soralım sahi ya nasıl olmuş diye!