Ana Kız Cupcake Dekorasyonu Workshopundayız



3 aydan daha uzun zaman önce internetten, Çikolata Fabrikası'ndan, aldığım  cupcake dekorasyonu workshopuna bebeğimi bırakacak  kimseyi bulamadığım için ertelene ertelene bugüne kadar geldim. Baktım ki başka türlü gidemiyorum telefonla çalışanlardan aldığım pozitif elektrik ve yaklaşımının da etkisiyle usluluğuna ve canayakınlığına güvenip kaptım kızımı gittim workshopa. Dedim ki fıstığım durduğu, izin verdiğin ölçüde kalırım artık.  Varınca mekana babies first deyip mamasını yedirdim. Diğer katılımcılar da geldi ve gelenler bebeğime ilgi göstermeye başlayınca bir oh çektim bebek severler gelmiş, anlayışlı olacaklar inşallah diye. 

Workshop başlamadan önce kızımla etrafa göz attık. Her taraf birbirinden güzel cupcakeler ile doluydu.



Cupcake formundaki bu şekerlikler bana Amsterdam'dan aldığım ucunda cupcakeler olan çay kaşıklarımı anımsattı, cupcakeleri yapıp misafirlerime sunmam için sabırsızlandırdı.






Ders başlamadan önce kuzumu yanımda götürdüğüm sandalye yükselticisine oturttum ve o da masanın başındaki yerini aldı. Sandalye biraz alçaktı ama idare etti doğrusu. İşte masada bizi bekleyen malzemelerimiz ve araç gereçler...



Ve bezelyem :)))


Önlükleri de taktık, haydi bismillah!


Kartanem hipopotamı ile oynarken ben de gözümün bir ucu ile kızımı gözlüyor bir yandan da hocayı dinliyorum. Bize kek hakkında bilgi vermekle başlıyor. Her türlü keki süsleyebilirmişiz. İçeriğinin bizim tercihimize kaldığını söylüyor. Hamuru muffin kalıplarının yarısına kadar doldurup 170 derecede 15 dk pişirmeliymişiz. Süre bitince fırını kapatıp 5 dakika böyle fırının içinde bekletmeliymişiz. Ilınınca da üzeri kuruyup sertleşmesin diye streç filme sarmalıymışız. Kek ile ilgili anlatılanlar bu kadar, sıra geldi süslemeye.


Süslemeye önce şeker hamurlu olanlarla başladık. Hocamız şeker hamurlu keklerin kuru kuru olmaması, daha lezzetli olması için içinin oyulup dolgu maddesi koyulabileceğini söylüyor. Başlıyoruz şeker hamurlarını elimizle yumuşatmaya ve sonra merdane ile açmaya. Hocamız pudra şekeri yerine nişasta kullanmayı tavsiye ediyor ve merdane olarak da nalburdan 20 cm su borusunun kestirilerek kullanabileceğini söylüyor. Zaten bizim kullandığımız merdaneler de bu su borularından. Çok rahat hiç yapışmıyor, harika gerçekten de! 


Hocamızın tekniğini gösterip dizaynını bize bıraktığı ikinci kekimle bir hatıra fotoğrafı alıyoruz.


Ve şeker hamurundan gül yapmayı öğreniyoruz. Aslında her aşamanın fotoğrafını çekmek istiyordum ama fotoğraf çekmek bir yana minişim ile uğraşmaktan  onlara ancak yetişebildim. Üç tane eşit yuvarlak şeker hamuru açıp ortalarına su sürüp yapıştırdık. İlk koyduğumuzdan başlayıp rulo yaptık ve ortadan sıkıştırıp ikiye böldük ve böylece iki tane gül elde etmiş olduk. 


Bu arada minişim bir ihtiyaç molası verdi ve zamanının bir kısmını pusette geçirdi.


Şimdi kremalı süslemelere geldi. 


Bu menekşe rengini evdeki ilk ve son cupcake denememde bulmuştum. Yabanmersinini blenderdan geçirip suyunu beyaz kremeya katınca işte bu renk oluyor. Menekşe sıkacağı ile kremayı pıt pıt boşaltınca da  bu harika süsleme çıkıyor ortaya 


Beş tane cupcake keyifle hazırladık. Katılımcılar ve işletme o kadar iyi ve nazik insanlardı ki sanırım bu benim şansımdı. 

 
İşte akşam çayın yanında yiyeceğimiz kızımdan ilham alarak hazırladığım cupcakeler. İlk defa için fena gözükmüyorlar öyle değil mi? 


Bir sürü cupcake görüp üzerinde o kadar konuşunca bir tane yiyip yorgunluk atmadan gitmek olmaz. O kadar çeşit arasından seçmekte zorlandığım bir tanesini, kahveli olanını, çay ile hüplettim bir güzel. 


Burada verilen diğer workshoplara  da katılmayı planlayarak eve dönerken yüzümde mutlu bir tebessüm vardı ve içimden hayat bazen tatlıdır ya işte bugün de tatlı bir gün oldu diyordum. Bu tatlılığı samimiyeti ve nezaketi ile öncelikle eğitmenimiz Nurcan Hanım'a ve diğer çalışanlara, katılımcılara ve tabi ki mümkün olabilecek kadar uslu duran kızıma, Betülüme borçluyum. Kızımın doğum gününde yapacağım kekleri süsleyeceğime inanmamın yanında çok hoş insanlar tanıyıp çok keyifli vakit geçirdim. Bu keyfi yaşamak isteyenler için Çikolata Fabrikasının iletişim bilgileri aşağıda yer alıyor. Herkese ağzı, gözü, gönlü tatlı günler dileğiyle...

Adres:Hüsrev Gerede Cad. 45/A Teşvikiye - İstanbul
Telefon:0212 259 79 69



2 yorum:

komsumutfak dedi ki...

Ellerine saglık Aysecim cok güzel görnüyorlar...

Ayşe'nin Gazetesi dedi ki...

Zeynepcim çok teşekkür ederim :)))