Betül'ümün 1. Yaş Doğum Günü Kutlaması



Vee bir yılı acı tatlı diyemeyeceğim çok şükür tatlı anılarla bitirdik ve sıra geldi bu büyük günü kutlamaya. Hazırlıklar iki ay öncesinden başladı.  Bu hazırlıklar  hem kızımın ilk doğum günü için hem de orta yakın gelecekte (romanımı tamamladıktan sonra) profesyonel olarak yapacağım işimin ilk amatör denemesi olacağından benim için oldukça heyecan vericiydi. Önce bir plan yaptım hazırlıklarla ilgili. İşe konsepti belirlemekle başladım. Renkler pembe, yeşil, desen puantiye olacaktı. Bunu zaten çok önceden beri biliyordum.(Seneye ne yapacağımı da biliyorum eğer Betül Hanım ilgi alanı ile fikrimi değiştirmezse). Hazırlıkları Betül ile yürütmek zorunda olduğumdan kaplumbağa hızında oldu. Tamamına yakınını gece ya da gündüz uykularında yaptım. Şapkalar, yaka kartları, su, çikolata ambalajları, afişler, masaya asılacak "Betül 1 Yaşında" yazısı, kızımın eteği, tişörtü gibi gibi gibi... Bir de fotoğrafçı edindik canım Nonimin doğum fotoğraflarını çeken. Sevgili fotoğrafçımız Elif Yaşar son derece samimi, yardımsever ve işini iyi yapan biriydi. Sayesinde bu günümüz görsel olarak da unutulmaz oldu.





Fotoğraf çekimleri evde başladı. Meleğim özellikle bir gün öncesinden ve sabahtan itibaren koşturmacam içinde benden uzak kaldığı için biraz huysuzdu, ama yine de çok iyi iş çıkardı. Sevgili Elif'in çektiği onlarca (yüzlerce mi demeliyim yoksa) fotoğrafın arasından çekim yapmak oldukça zor oldu. İşte ev çekimlerinden birkaçı...




Bu arada öncelikle davetiyemizi paylaşmalıyım.


Misafirlerimizi daha fazla bekletmemek için çekimleri kısa tutup kutlamanın yapılacağı Bosphorus City Kahve Diyarı'na geçtik. Yiyecekleri de kendimiz hazırladığımız için başta bunu çok düşünmemiş olsak da kafenin eve yakın olması büyük kolaylık oldu. Süslemeyi yakın ailem ile çekimlerden önce yaptık. Tubacığıma, Çiğdem ve Zerrin Ablalarıma, Mustafa Abime, sevgili arkadaşlarımız Ersin ve Duygu'ya (atladığım biri inşallah yoktur) ve kafe çalışanlarına bir kez daha teşekkür ediyorum.  O kadar heyecanlıydım ki son anda kafam çalışmaz oldu, ben böyle olur muydum, nasıl şaşırdım kendime!



Güzelimin eğlenceli fotoğrafları kafeyi çepeçevre sardı bu şekilde. 


Bu arada kurabiyeler de Moskova'dan canım arkadaşım Zeynep'in elinden çıkma. Taaa Moskovalardan yaptı getirdi bana arkadaşım. Ellerine sağlık, hem tatları hem de görüntüleri nefisti. Aşağıdaki pembe, yeşil cupcakeler ve 1'in dışında bir de açık büfe için puantiyeli "Betül 1 Yaşında" yazdı.



Girişte kapıda ve kapının karşısında yer alan afişlerimiz...


Yaka kartlarımız...


Minik konuklarımız için hazırlanan her birinde farklı bir fotoğraflar olan şapkalar..


Ve imece usulu hazırladığımız yemekler. Bu yemeklerin yapımında canım ablalarımın emeği çok büyük... Pek çoğunun taze sunulması gerektiği için sabahladılar sağ olsunlar. Haklarını nasıl öderim bilmem! Ayrıca anneme, eşimin annesine ve Tubacığıma da çok teşekkür ederim. Hazırladıkları her şey nefisti.


İyi ki doğdunuz, iyi ki varsınız demek için doğum günlerinizi beklememe gerek yok değil mi! İyi ki varsınız ve iyi ki de ablalarım, anne yarılarımsınız :)))

Güzelimin konukları da gelmiş bile... Tatlı kızımın dünya tatlısı arkadaşları :)))
Ondan 6 ay küçük Nil...


40 gün büyük Ceren...


İki yaş büyük Berin...


Bir yaş büyük Defne...


Betülümün ablaları İdil ve Elif...


Beş ay büyük tatlı Kuzey...


Neşeli anlar! Betülüm mutlu, herkes mutlu, biz mutlu...


Şimdi sıra üç gün sabahlayarak yaptığım doğumdan bugüne fotoğraflarından oluşan slayt gösterisinde.


Bu esnada külahlar hazırlayıp popcorn dağıtsaydık keşke :)))


Ve slayt gösterisinin bitmesini biz arka tarafta kostüm değiştirerek bekledik. Betülüm günlerdir evde muhabbeti dönen anın geldiğini anlamış gibiydi. Aslında gibiydi demek fazla, anladı. Çünkü evde başlarda alışsın diye bir kaç kez şapkayı takıp mum üflemiştik. Bu olaydan öyle hoşlandı ki şapkayı ve sonrasında başını gösterip baba demeden önce mum deyip ağlamaya başladı. Bunu o kadar çok yapar oldu ki artık evdeki tüm mumları toplayıp kaldırdım, mum yak üflesin olayı bitsin diye. Cimcime alışsın diye yaptık, günde on kere yaptırıp bıktırdı annesini. İşte bu durumdaki cimcimemizin slayt gösterisi sonrasında kostüm değiştirip tempolu doğum günü şarkısı eşliğinde saklandığımız yerden çıkıp çok mutlu olduğu zamanlarda yaptığı gibi ağzını büzüp mutlulukla yürümesi onun ne olup bittiğini anladığının göstergesiydi.  Hayatımdaki en özel anlardan biriydi. Müziğin temposu eşliğinde bu duygularla unutulmaz bir andı. Ben de öyle heyecanlandım ki onun ifadesini mutluluğunu, ne olduğunu anladığını gördüğümden sanki etrafta kimse yoktu! Hiç abartısız söylüyorum sadece kızım, ben ve babası ve o an vardı. Beyaz bir bulut çevremizi sarmıştı sanki. Rüya gibiydi. Etraftaki insanları masadaki yerimiz almak üzereyken fark ettim.




Doğum günü pastamız Pasta Tasarım Evi'nin sahibesi Çiğdem Ablacığımdan. Ne hayal edersek yapıyor, çok yetenekli. Ellerine sağlık ablacım bu nefis pasta için! Bu arada bu anlardan birinde neredeyse bir ağlama boşalacaktı benden  ama o an sağ olsun fotoğrafçımız mı başka biri mi hatırlamıyorum bir şey  dedi de o ruh halinden çıktım bir anda.



Bu arada pastanın üzerindeki süsler gömme çerçeve içine koyup uzun yıllar saklanabiliyormuş. Berin'den görüp çok beğendim bu fikri ve süslemeleri bu iş için koruduk. 



Kutlama arasında küçük kaçamaklar yapıp fotoğraf çekimlerine devam ettik. Şubatın üçündeki şu havaya bakın. Bahar gibi. Ben neyse Betülüm bile bir atlet, bir tişört ile duruyor. Doğumu kar kış kıyamette olmuştu, neyse ki doğum günü böyle güneşli ve güzel bir havada oldu!



Bu arada bunlar da kızımla gittiğimiz, daha önce burada yazmıştım, cupcake süsleme kursundan cesaretle yaptığım cupcakeler.




Günü yorgun ama çok şükür çok mutlu ve hayatımızdaki umutulmaz anılarla bitirdik. Allah tüm çocukların da bizim meleğimizin de sağlıkla, mutlulukla, el bebek gül bebek büyütülmesini nasip etsin. Allah tüm çocukları analı babalı büyütsün, hiç bir çocuğun boynunu büktürmesin ve hepsine iyi yazılar yazsın. Ha bir de Allah isteyen herkesin hayırlısı ile böyle meleklere sahip olmasını nasip etsin. Sekiz yıldan sonra olduğu için bebeğimiz bu duyguyu çok iyi anlayabiliyorum. Hepsi için, herkes için Allah dualarımızı kabul etsin. Aminnn!!! Mutlu anılarda tekrar görüşebilmek dileğiyle... 


Bu konu ile ilgili diğer yazılar:

2 yorum:

komsumutfak dedi ki...

herzaman birlikte,mutlu,saglıklı ve huzurlu yaslarınız olsun...

Ayşe'nin Gazetesi dedi ki...

Aminnn Zeynepcim, çok teşekkürler!