IWI'nin Olmasa da Olur Noel Kermesi

Gezi Tarihi: 02.12.2012

Bu yazıyı yazmakta epeyce geciktim, farkındayım. Sebebi sadece küçük hanımdan fırsat bulamamam değil elbette, hayal-i sükuta uğramam diyelim bir nevi. Yani, Moskova'daki uluslararası kadınların düzenlediği kermesten (buradan okuyabilirsiniz) sonra bu kermesin liselerin düzenlediği kermesleri andırmasından daha çok uluslararası bir cazibesinin olmamasıydı tatminsizliği yaratan. Satılan hemen her şey Türk ürünüydü ve stantlarda da hep Türkler vardı. Olaya biraz fazla hızlı girdim sanırım. Durun ben bir sakinleşip en iyisi olayı daha sistematik ve başından anlatayım. Moskova'da hasbel kader gidip de hayran kaldığım kermes 23 Nisan şenlikleri gibiydi. Neredeyse her millettin standı vardı ve stantlarda asla Rus değil, o milletin bir vatandaşı çoğu zaman geleneksel kıyafetleriyleydi. Hepsinde olmasa da pek çoğunda o ülkeyi temsil eden ürünler satılıyordu. Bir tarafta ülkelerin geleneksel dansları sergilenirken, diğer tarafta da yemek bölümünde yine o kadar ülkenin mutfakları ile  tanışma fırsatı vardı. Bu yüzden burada da buna benzer bir organizasyonun yapılacak olması beni oldukça heyecanlandırmıştı. IWI'nin internet sitesinde biletlerin sadece belirtilen adreslerden alınabileceği kapıda bilet satışı olmayacağı yazıyordu. Bu heyecanla bebeğimle Halkalı'dan Ulus'a gidip günler öncesinden aldım biletleri. 
Ve hemen duyurmak istedim bu tip organizasyonların meraklılarına ve bloğumda yazdım edindiğim bilgileri. Bir şekilde temsa geçtiğim IWI yetkilisi hanım bana bunu kimin duyurduğunu (ne nerede ne zaman gibi bilgileri yazmadan) aradıkları sonunda o kişiyi (yani beni) bulduğunu, benim yüzümden organizasyondan habersiz Hyatt Oteli'nin bir çok  rahatsız edici telefona maruz kaldıklarını söyledi ve yazımı hemen bloğumdan kaldırmamı istedi. Şaka gibi bir olay! Alllahtan kork, önce bir sor sen yazdın mı yazmadın mı diye ki ben harfi harfine yazarım bu tip bilgileri, yoksa ne diye duyurayım. Canınız isterse deyip kaldırdım yazıyı. Günü geldi, kalktık yine de heyecanla gittik otele. Allah kapıda bir kuyruk ki sormayın, bebekle de olsa beklememiz gerekiyormuş. O soğukta bekledik, nihayet girdik içeri!


Kalabalık nasıl, hiçbir özelliği esprisi de yok. Herhangi bir yerden bulacağın bir sürü Türk işi şey bir sürü Türk tarafından satılıyor. Gelenlerin bir kısmı uluslararası sadece. Hadi bir de yemek bölümüne göz atalım dedik ve Banvit yazılı bir stant gördük. Geleneksel tatlar bekleyenler için bir şey yok yani.


Stantlardaki ürünlerden bazıları...





İrtibatı kaybettiğim bir dosta ulaşmanın dışında beni memnun eden bir şey yoktu ne yazık ki. Umarım sonraki seneler organizasyon daha içerikli ve ilgi çekici yapılarak  insanlar bu iş ile ilgiliyken iyi değerlendirirler de bunu hem ziyaretçiler hem de elde edilen gelirin bağışlanacağı kişiler için bir fırsata dönüştürülebilir!


2 yorum:

SİHİRLİ OKLAVA dedi ki...

sonucun böyle umulmadık olması kötü...bazen ambalaj çok güzel oluyor ama içinden çıkan şey hayal kırıklığı yaratabiliyor..ne diyeyim,sağlık olsun:)

Ayşe'nin Gazetesi dedi ki...

İşte bu da aynen dediğiniz gibiydi sihirli oklava! Ne yapalım önümüzdeki festivallere bakalım :)))