Babayı Oyuna Dahil Etme Çalışmaları



Baba yorgun argın işten geldikten sonra kısıtlı vaktini kızımızla verimli değerlendirmesi için böyle bir kutu hazırlamayı düşündüm. Aydaşları da öyle mi bilmem ama bizim kızımız şekilleri deliklerden atmakta istediğim performansı göstermediğinden evdeki oyuncakların daha basit bir modelini yaptım. Evdeki oyuncaklarda yıldız, kare, daire, oval, çiçek gibi karmaşık şekiller ve dolayısı ile çok delik var. Böyle olunca da kafası karışıyor sanırım biraz deneyip de delikten düşüremeyince hemen yanlış olan diğer deliğe yöneliyor, o zaman da atamadığı için sıkılıp kalkıyor oyuncağın başından. Umarım bu basitleştirilmiş oyuncak onu başardığı için motive eder ve bu tip oyunlara alıştırır.







Oyuncağı yapmak için biriktirdiğim kutulardan biri olan su ısıtıcısının kutusunu kullandım (artık kutuları, folyoların kalın borularını bu gibi şeyleri atamaz oldum belki bir işe yarar diye). Üzerindeki yazılar, resimler dikkatini dağıtmasın diye kapağını elişi kağıdı ile kapattım. Legoların kalıplarını çıkarıp falçata ile keserek delikler açtım. Sıra cimcimeyi kutunun başına çekmeye geldi. Geldi kuzum, bir denedi iki denedi baktı yapamadı, sıkıldı gitti. Kutudan başka her şeyle ilgilendi.


Üstelemeye gerek yok, başka zaman tekrar deneriz :)))


Bunlar da kutuya konulan diğer oyuncaklar. İlki Adım Adım setinden çıkan "Neler Yapıyorum?" afişi. 


Bu çerçeveleri İkea'dan almıştım. İçlerine internetten bulduğum çizimleri bastırıp koyuyorum ve çerçeveyi elimize alıp konuşuyoruz üzerine. Çocuk ne yapıyor, odasında neler var gibi. Kağıt olunca yıpranıyor bu hafif çerçeve resmi koruduğu için üzerinde konuşması daha kolay oluyor. 


Ve kutumuz baba gelmeden koltuğunun yanında yerini alıyor. Eğer bu kutuları blogda görmeye devam ederseniz demek ki bu yöntem işe yarıyor. Umarım cimcimem biraz şu atma işene meyleder  :)))



0 yorum: