Gülümsemenin Gücü

"Gülümsemek genellikle en temel şeydir. İnsan bir gülümseme ile emeğinin karşılığını alır, bir gülümseme ile ödüllendirilir, bir gülümseme ile can bulur. "
O la la! Gülümsemenin gücünü ne güzel anlatmış Sevgili Antoine'm! Her durumda her koşulda gülümsemeliymiş insan. Acıya rağmen tebessüm edebilmekmiş olgunluk, Değerli Pedagog Adem Güneş de böyle söylüyor.
Annem çok sıkıntılı olduğu zamanlarda onun bu sözünü uygulatıyorum ona. Başta biraz uğraştırdı beni ama hadi anne bir gülümse bak nasıl işe yarayacak göreceksin diye diye ikna edip de gülümsettiğimde ardından bir de kahkaha gelmişti. İşe yaradığını görüp en azından kısa süreli rahatlamanın bir yolunu bulup sen benim psikoloğumsun diye de övgülere nasip etmişti. Canınız mı sıkkın hadi gülümseyin, emin olun işe yarayacak! Dedim ya en azından bir süre için. Nereden mi biliyorum, tabi ki kendimden ... Ve bu arada 'bir gülümseme ile can bulmak', çok şükür ki bunu anlayabiliyorum

0 yorum: