Mutluluk



Mutluluk küçük şeylerden zevk almaktır ama acaba mutluluk en gerekli şey midir hayatta? Küçük bir şeyden mutlu olursun, sallanmaktan mesela! Binersin salıncağa deli gibi sallanırsın keyifle, mutluluğu hissedersin. İndikten bir süre sonra daha sürer etkisi. Ya sonra? Huzurun yoksa içini sıkıştıran şey gelir yine paçalarına yapışır gerekçeleriyle beraber. 
Sanal alemde ya da evinden dışarıda gördüğün, hayatın tadını çıkarıyorlarmış gibi görünen kişilerin nedense kalan diğer saatleri de öyle gibi gelir insana, hayat onlara güzel gibidir sanki! Belki de gözlemciler için isyan, mutsuzluk nedenidir bu. Aslında çoğunlukla gerçek hiç de öyle değildir! O tuzağa hiç düşmemelidir insan!







Matmazelim ile ilgili sıkıntılı bir süreçten geçerken bir alışveriş merkezinde bir genç kız pusetinde keyifle yatmış matmazelime "Keşke senin yerinde olabilseydim!" demişti. İçimden şöyle demek geçmişti, emin olun istemezdiniz! Tabi demedim, gülümsedim, başımla selam verip geçtim. 
Ben öğrendim, herkesin bir ya da daha çok sınavı var hayatta. Kimi, doğrusu pek azı o sınavları gözler önünde yaşıyor; kimi ki onlar çoğunlukta kalın kalın kadife perdeler arkasında saklıyor, kimseler göremiyor, dışardan sanılıyor ki dört başları mağrur! Bence mutluluk ona buna bakmayıp görünenin olandan farklı olduğunun farkında varıp ne kimseye özenme, ne kimseye eleştirme yapmadan görüp geçme; kendi önüne, kendi yoluna bakmayı sağlayabilmektir ve en önemli mutluluk kendin olabilmeyi başarabilmek, kendini gerçekleştirebilmektedir bu hayatta! 
Mutlu, daha da önemlisi huzurlu günleriniz olsun...

1 yorum:

SİHİRLİ OKLAVA dedi ki...

Kendi dünyasında mutlu olmayı başarmalı insan öncelikle.Sonuçta gördüğün değil kendi yaşadığın gerçektir bence...