Hamilelikte Beslenme, Gıdalar Hakkında 1

Hamilelik Günlüğü- Dr. Christine Harris,  (Acıbadem Hastanesi Tavsiyesi)


sf 20
  • B12 ve folik asit hızlı hücre gelişimini desteklemek için gereklidir.B12 vitamini folik asidin yeni hücreler üretmesine yardım eder. Et, balık, yumurta, süt ve süt ürünleri ya da hazır tahıllı kahvaltılıklar tüketen kadınlar gebelik döneminde ihtiyaç duydukları tüm B12 vitaminini bu gıdalardan alırlar.  B12 vitamini beyin ve ana organların işlevi  için o kadar önemlidir ki beden vitamin alımını durdurduktan sonra bir yıl ya da daha uzun süre yetecek kadar B12 vitamini depolayabilir.
sf 21
  • D vitamini de kalsiyumun kanınızdaki dolaşımını devam ettirir ve fosforun emilimine yardım eder.
  • Karbonidratlar yaşayan organizmalar için önemli bir yakıttır. Beynininizin enerji ihtiyacını karşılamak için günde en az 130 gr karbonhidrata ihtiyacı vardır.
sf 23
  • Bol su içini ancak içeceklerinizi daha çok öğün aralarında içerek katı yiyeceklerle içeçekleri ayırın. Su içmekte zorlanıyorsanız karpuz gibi sulu gıdalar tüketin ya da saf meyve suları için. Dinlenme ve yeteri su alımı soğuk algınlığı ve grip gibi virütik hastalıklardan uzak durmanıza yardımcı olacaktır.
  • Çiğ yada az pişmiş yumurta yemeyin ya da kabuğu çatlamış yumurta kullanmayın( bakteriler içeri sızabilir).
sf 31
  • Damarlarınızı tıkayıcı olmayan, aksine kalbinizi koruyan sağlıklı yağlar tüketerek hem size hem de bebeğinize faydalı, kalbe dost bir beslenme rejimini takip edin. Bedeniniz hem sizin hem de bebeğinizin ihtiyaçlarını karşılamaya yetecek kadar omega-3 ve omega-6 yağ asitlerini üretemeyeceğinden bu maddelerin beslenmeyle alınması gerekir. Süt, ceviz, avokado, yer fıstığı, zeytin, safran, kanola yağı sağlıklı yağ kaynaklarıdır.
  • Fındık %70-90 oranında yağ içerir ancak bunun çoüğu kabi koruyan iyi yağlardır. Eğer balıktan ve deniz kabuklularından hoşlanmıyorsanız ceviz de benzer yağ asitleri yönünden zengindir. Yer fıstığı bakliyat sınıfındandır, ama ağaçta yetişen fındık ve cevizin sağladığı pek çok faydayı sağlar.
Not: Konu ile ilgili detaylı bilgiye ilgili kitaptan ulaşabilirsiniz.

0 yorum: