Gidemedim Gidemedim Bolşoy'a Gidemedim


Eşim Moskova'ya benden bir yıl önce temel attı ve onu ziyarete gelişlerimde aklımdaki ilk şey Bolşoy Tiyatrosu'nda bir bale gösterisi izlemekti. Bu, baba engeline takılıp gidemediğim bir İstanbul turnesinden sonra içimde ukte kalmış birşeydi. Ne inanılmaz bir şey ki şimdi onları kendi sahnelerinde izleme şansına sahip olacaktım. Ama ilk denemem hayal kırıklığı ile sonuçlandı. Moskova'ya gelişimde biletlerin büyük bir kısmının mafya tarafından alındığı kalan çok az bilete de ulaşmanın çooook zor olduğu, bir biletin bir kaç asgari ücrete denk geldiği duyumlarımdan sonra yaşadığım gerçek bir hayal kırıklığıydı. Artık Moskova'ya yaptığım bir haftalık ziyaretlerde Bolşoy benim için bitmişti. Tabi ki bu ben buraya demir atana kadar sürdü. İnsanların zaman zaman bol keseden attıklarını biliyordum ama bu kadarına da pes. Rusça bilmediğim ve kasalarda oturan yaşlı teyzemlerin de Türkiye'deki gibi aman biri gelse de yardım etsem havasında olmadıkları için bu işi halletmenin başka bir yolunu bulmalıydım. Çözüm hiç de zor değilmiş. Eee ben istanbul'da biletleri nasıl alıyordum ki? Bunu neden daha önce akıl edemedim! Bolşoy'unda tıpkı İstanbul Opera ve Bale'nin ki gibi internetten çevrimiçi (ne yazık ki online'a daha aşinayız) bilet satışları varmış. Bolşoy'da oyunun popülerliğine göre sanırım fiyatlar değişiyor. Genel olarak bale de parter yaklaşık olarak asgari ücretin dörtte biri kadar. Operalar daha ucuz. İstanbul'daki opera biletleri ile aşağı yukarı aynı fiyatta.  Bunu görüp hemen üye oldum ve ilk bilet geliyooooo derken kartım bankanın güvenlik engeline takıldı ve bloke oldu. Yaaa kadere bak ya olacak şey mi? Bolşoy'a bu kadar yaklaşmışken bilet alamama mı, eşime sürpriz yapıp biletleri veremediğime mi yanayım!Sonrasında ise İstanbul ziyaretim, dönüşümde eşimin izin olayının gündeme gelmesi ve tarihin netleşmemesi büyük buluşmanın bir süre için daha gerçekleşmesine izin vermedi. Ne yazık ki bugün yarın derken hala izin tarihi netleşmedi. Sabırsızlıkla izin tarihinin netleşmesini ve bir an önce gidip dönmeyi bekliyorum. Sonra ver elini Bolşoy...



Bolşoy Tiyatrosu ile ilgili diğer yazılarım:

Hiç yorum yok: