Moskova'da Bir Trende Bir Resim Sergisi

Moskova'da karşınıza ne zaman ne çıkacağı belli olmuyor. İşte bugün de öyle oldu. Koyu mavi hattaki bir trene binmek için beklerken gelen tren beni şaşırttı. Trenin dışı diğer trenlerden farklıydı. Çiçek desenleri ile kaplıydı. "Hmm bu da neymiş böyle!" derken asıl sürpriz beni içeride bekliyordu. Koltuklar kaldırılmış, trenin içi bir sanat galerisi gibi düzenlenmiş, duvarlara tablolar asılmıştı. İnsanlar alışmış olsalar gerek pek ilgilenmeyip kitaplarını okuyorlar ama ben ilk kez gördüğüm için bu tablolarla ilgiliyim. Fotoğraflarını çekip sizlerle de paylaşmak istiyorum. Güzel fikir öyle değil mi? Sen sergiye gidemiyorsan sergi senin ayağına geliyor, sıkıcı metro yolculuğu renkleniyor. Bu arada sıkıcı metro yolculuğu demişken, burada insanların metroda kitap okumalarının nedeni bu olabilir aslında. Uzun metro yolculuklarında etrafta görecek bir şey olmadığından insan oyalanacak bir şeyler arıyor ki bunun en güzel çözümü de okumak oluyor. Aslında hayat koşturmacasında kitap okumak için verilen güzel bir mola gibi oluyor metroya binmek benim için bir anlamda.
Zaman zaman bir kaç durak daha olsa da şu bölümü de bitirsem diye ahlanıp sonrasında yürüyen merdivenleri hatırlayıp orada bitirdiğimi çok bilirim. Bu arada biraz dedikodu gibi olacak ama ben söyleyenlerin yalancısıyım. Rusların metroda bu kadar çok kitap okumaları konusunda konuştuğum Ruslar ile ilişki içinde olan ya da Rusça bilen bazı kişiler bana o kitapların çoğunun ciddi kitaplar olmadığını, ya aşk ya da polisiye romanlar olduklarını söylediler. Ama bu benim için gerçekten de önemli değil. İnsan okusun da ne okursa okusun! Önemli olan okuma alışkanlığını kazanmakta ve kitap okumaktan alınan zevke ulaşmakta. Kim bilir zamanla iş değişir, daha oturaklı kitaplara bile geçilir öyle değil mi?
Trenden bir kaç fotoğraf daha görmek isteyenler için işte birkaç fotoğraf daha.





Bu tabloları bu trenlerde görmek hiç şaşırtıcı olamamalı aslında. Bir çok metro istasyonu bir sanat eseri olan bir ülkenin ki Stalin bu metroları halk kendini, kendi sarayında gibi hissetsin diye böyle ihtişamlı yaptırmış, bir treninin içine konmuş bir kaç tablonun sözünü etmek aslında biraz hafif kalıyor. İşte trenden inip platforma gelince gördüğüm anda şaşırmamın saçma olduğuna karar verdiğim Kievskaya metro istasyonunun koyu mavi hattaki platformu.



Sanata her kesimce kolayca ulaşabileceğimiz günlere...

Hiç yorum yok: