Amerikan Büyükelçiliği'nde Jübileye Bir Kala

Uzun bir aradan sonra Moskova Uluslararası Kadınlar Derneğin'in toplantılarına katılıyorum. Amerikan büyükelçiğinin konutunda yapılan toplantıya rağbet fazla. Dışarıda oluşan kuyruğa giriyor ve neredeyse yarım saat kadar bekliyorum. Allahtan önümde bekleyen İtalyan Büyükelçiliği'nde çalışan hanım çok hoşsohpet de canım hiç sıkılmıyor. Bu arada hanım arada kulağa çok güzel gelen İtalyanca kelimeler söylüyor. Ne anlama geldiklerini bilmiyorum ki vurgularından ve kullandığı yerlerden harika, süper gibi anlamlara geldiğini tahmin ettiğim mesela atıyorum  anabellllaaaa gibi sonunu uzatarak söylediği sempatik kelimelerle süslüyor konuşmasını.  Hanım Türk olduğumu duyunca da çok seviniyor. Kardeşi İstanbul'da yaşıyormuş ve hayatından ciddi anlamda memnunmuş. Bu arada hanım Orhan Pamuk'u beğenerek okuyormuş ama bazılarını okumanın zor olduğunu da itiraf ediyor. Ülkemle ilgili güzel tecrübeleri de duyduktan sonra giriyorum içeri. Burada olmak çok hoşuma gidiyor. Benim Moskova'ya geliş amacımı destekliyor. İngilizce konuşmama vesile oluyor, dünyanın farklı ülkelerinden arkadaşlar edinmemi sağlıyor. Bir çok aktiviteye ev sahipliği yapıp aynı zamanda sosyal ve kültürel anlamda da kazanımlar getiriyor. İyi ki Moskova'ya geldikten kısa bir süre sonra keşfetmişim bu derneği! Benim gibi düşünen biri iseniz ve Moskova'daysanız size IWC'ye üye olmanızı içtenlikle tavsiye ederim. Üyelik yıllık olarak yapılıyor.
Bu seneki ücreti bilmiyorum ama geçen sene 2200 R (yaklaşık 130 Lira)'ydı. Üyelik aylık genel toplantılara ve ilgi kurslarına dahil olmayı kapsıyor. Mimari yürüyüşten dikişe, matruşka boyamadan İspanyolca'ya kadar bir sürü ilgi grubu diğer bir deyişle kurs yapılıyor. Ayrıca isteyenler gönüllü olarak görev de alabiliyor organisazyonlarda. IWC benim bünyeme o kadar uygun bir organizasyon ki İstanbul'da ki derneğe de mümkün olsaydı da üye olsaydım diye geçmiyor değil içimden

Şimdi gelelim bugünkü organizasyona. Yeni dönemin açılışının yapıldığı bu toplantıda ilgi gruplarına kayıtlar da alındı. İşte bugünden bir kaç fotoğraf.



Bu arada IWC'ye üye olmadan da misafir olarak genel toplantılara katılmak mümkün. Bunun için IWC'nin web sayfasını takip edip toplantılar hakkında bilgi almanız ve girişte 250 R (Yaklaşık 15 lira) ödemeniz yeterli. İşte bu işlemin yapıldığı gönüllülerin hizmet verdiği stant. 


Bu arada girişte IWC'nin bültenini görüp alıyor, bir kenarda inceliyorum .Geçen ay "İçin İçin niçin Çin!" yazısıyla bildirdiğim fotoğraflarımın bültende yayınlanmasından sonra "IWC'de Yılın Olayı" için aldığım fotoğraflara da bu ayki dergide yer verildiğini görünce mutlu oluyorum.



Bir süre sonra resmi açılış yapılıyor ve IWC'nin Hintli yeni başkanını Anu Trigunayat'yı tanıyoruz. Yanlış bilmiyorsam sadece büyükelçi hanımlarının başkan olması mümkün bu organizasyonda. Bu mantıkla bu hanımın da Hindistan büyükelçisinin eşi olması oldukça muhtemel.


Bu hanım da Amerikan Büyükelçisinin beni şaşırtacak kadar mütevazi olan eşi Jocelyn Greene. Önceki dönemde Bayan Jocelyn ile aynı mimari yürüyüş grubundaydık ve bir gün grubumuzu evine davet etmiş ve gayet sıcak bir evsahipliği yapmıştı. O güne ait yazımı da buradan okuyabilirsiniz. Ayrıca o gün bugünkü gibi mahşeri kalabalık olmadığı için elçilik konutunu da rahat rahat çekmiştim.




Biraz da yum yum yum! Uyanıkken değil de rüyalarımda aşerdiğim geçen günlerin birinde rüyamda Pelit'in kurabiyelerinden canım çok istemiş ama her rüyanın sonunda olduğu gibi onları yiyememiştim. İşte bu masadaki kurabiyeler rüyalarımdakileri anımsattığı için yüzümde bir gülücük bıraktırıyor ve rüyamda yapamadığımı yaptırıyor.



"Sari"sini giydiğim sıcakkanlı sevgili Hintli arkadaşım ve evinde bizi güzel Meksika yemekleri ile ağırlayan (bakalım o yazıyı bloğa koymak ne zaman kısmet olacak) Meksikalı arkadaşım. Bir de Nonicimle fotoğrafım var ki onu eklemek için Noniciğimin göndermesini bekliyorum.




Moskova'da geçirdiğim güzel günlerden biri olarak bloğumda yani bir anlamda anı defterimde yer alıyor bu organizasyon. Organizasyonda emeği geçen herkese çoook teşekkür edip bir sonraki toplantıyı ki o Hindistan Büyükelçiliği'nde yapılacak şimdiden iple çekiyorum. 

Hiç yorum yok: