Rus Televizyonunda Türk Nostaljisi

Bu sabah televizyon kanalları arasında gezinirken Дома́шний kanalında sanki bizden bir şey duydum, biri çocuklar dedi sanki, kulak kesildim. Ekranda öğrenci yurdu olduğu belli olan bir koğuşta bir sürü kız öğrenci, duydukları sesle yataklarına koşuşturuyordu. Duyduğum şeyin doğru olup olmadığını anlamak için beklerken koğuşa bir rahibenin girmesi ile yanıldığımı düşündüm. Bu çok eski bir filmdi ama yorganlarının altından bakan kızlar merakımı uyandırmaya devam ediyordu. Derken birden bir kızı Aydan Şener'e benzettim. Sonra bir diğerini de tanıdım. Geçen birkaç dakikadan sonra Kenan Kalav'da tüm yakışıklılığı ile ekranda arz_ı endam edince artık emindim. Bu, bir dönem bizim aile de dahil herkesi ekran başına kilitleyen bir TRT dizisiydi.









Dizi Çalıkuşu'ydu. Bir Türk dizisinin, hem de Çalıkuşu gibi eski bir Türk dizisinin bir Rus televizyonunda gösterilmesi  tahmin edeceğim en son şeylerden biriydi doğrusu. Üstelik dizi olarak değil, uzun bir sinema filmi tadında bütün bölümler küçük reklam araları ile peş peşe veriliyor (ben beş saatlik kısmına şahit oldum).  Bir Rus geleneği olan yabancı filmler gösterilirken alttan orjinal seslendirmenin kısık olmayacak şekilde verilmesiyle konuşmaları çoğunlukla yakalıyor, üstteki Rus seslendirmesine rağmen ülkeden kilometrelerce uzakta, hiç ummadığım bir anda başlardaki o neşeli,  ilerleyen kısımlardaki o insanın içini titreten müziği ve dokunaklı hikayesi ile Çalıkuşu'nu izlemek çok güzel bir sabah keyfi ve sürprizi oluyor benim için.


3 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhaba Ayse,bana da rus esimin ablasi sorunca nasil yani olmustum...sene 2002!! Hatta bir ara telefonunun melodisi bile calikusunun muzigiydi...bu diziyi milyon kere izledim ve hala keyif alarak izlerim...Ruslarin da sevmemesi icin bir sebep goremiyorum!!:)
Not:Bebekle ilgili habere cok sevindim.Saglikla kucagina alirsin insallah...
Not: Ben Benay, PC de sorun vardi o nedenle adsiz gonderdim

Sevgiler

Ayşe Gençer Memiş dedi ki...

Hadi ya! 2002'de de göstermişler demek. Ne güzel, ne kadar şaşırdığını tahmin edebiliyorum.
Benaycım bu arada sana bir mail attım görüşmek ile ilgili acaba ulaştı mı sana? En kısa sürede görüşmek üzere. Bu arada bebiş için iyi dileklerine de çok teşekkürler:)))

Ayşe Gençer Memiş dedi ki...

Benaycım aramak istiyorum ama telefonunu bir şekilde telefonumda bulamadım, beni arayabilir ya da mail atabilir misin?