Ve Sosyalleşmenin Güzel Bir Yolu: IWC Moscow


Moskova'ya taşındığım zaman ramazandı, hava yağmurlu ve soğuktu. Oruç bir yandan, aniden bastıran bardaktan boşalırcasına yağan yağmurlar bir yandan fazla gezdiğim söylenemezdi. Eşim de her akşam gelip "Bugün ne yaptın? Günün nasıl geçti?" diye sorunca 30 m2 de geçen, her biri neredeyse birbirinin aynı olan günlerimi anlatmaktan sıkılıp aynı cevapla onu da sıkmamak için artık uydurmaya başlamıştım. Bir gün Putin'in Hanım'ı hoşgeldine geldi.....,bir gün Medvedev'lere ikindi çayına gittim....., başka bir gün baş pikopos iftara çağırdı...... derken ramazan geçti ve yağmurlar bitti . Vurdum kendimi yollara karlı da olsa. Rehberden gidilecek yerleri listeleyip her gezi sonrasında birinin üzerini çizdim. Farklı bir şeyler yapmak istediğim günlerin birinde gidip bayram ettiğim kermesi (Winter Bazaarı) hatırladım. "Acaba internet sitelerinde duyurulmuş mudur bu organizasyon?" deyip onu duyuran başka site olup olmadığını, katılabileceğim başka organizasyonlara ulaşabilme umuduyla araştırmaya başladım. Veeeee kendimi kermesin organizasyonunu yapan IWC'nin (International Women's Club) internet sayfasında buldum.
Tabi gözlerim faltaşı gibi açıldı. Bu nedir ? Rüya mı? İşte aradığım şey tam olarak böyle bir şeydi. Çeşitli ülkelerinden gelip Moskova'da yaşıyan kadınlar arasında arkadaşlık sağlamak, kültürel ativiteler düzenlemek ve yardım derneklerine kaynak elde atmek amacıyla kurulan bir kulüp. Ayşecim ya yine hasbel kader dört ayağının üzerine düştün. Kulüp süper. Her ayın 3. cumartesi günü bir ülkenin büyükelçiliğinde, büyükelçinin eşinin ev sahibeliğinde aylık genel toplantılar, salı kahveleri, cumartesi kahveleri, öğleden sonra aktiviteleri ve diğer aktiviteler (Ukrayna Kültür Merkezinde Yeni Yıl Kutlaması, Büyükelçiler Balosu, Kermes gibi..) organize ediliyor. Şimdi anlıyorum kermeste bazı hanımların boynunda  taşıdıkları "volenteer" kimliklerininin ne olduğunu. Kulüp üyeleri bu tip organizasyonlarda gönüllü olarak görev alabiliyorlar. Ayrıca kulüpte çeşitli sınıflar var ve ilgi alanına göre istediğine dahil olabiliyorsun. Kimisinin ücretli kimisini ücretsiz olduğu sınıflara dışarıdan ya da üyelerden bir kişi liderlik ediyor. Liste kabarık. Heykelden seramiğe, çiçek düzenlemesinden matruşka boyamaya, yogadan reikiye, Hint yemeklerlerinden şarap testine, mimari yürüyüşten buz patenine, Latin danslarından İspanyolcaya kadar daha sayamadığım bir sürü sınıf var. İlk organizasyona katılacağım günü iple çekiyor, dereyi görmeden katılacağım sınıfların listesini çıkarıyorum. Yakında görüşmek üzere IWC...

1 yorum:

Noni dedi ki...

Ben de istiyorum ama İngilizcem iletişim sağlamam için yeterli olmaz diye çekiniyorum sanırım :(